2012. augusztus 26., vasárnap

Paleolit napi menü 309. nap

Emlékszem, anyám, amikor nyáron töltött káposztát, vagy székelykáposztát főzött, akkor előtte pár nappal káposztát kovászolt. Télen a saját készítésű, hordóban érlelt savanyú káposzta volt az alapja, ami nyárra elfogyott.
Mivel napok óta a savanyítás körül jár az agyam, bevillant ez az íz. Elkészítettem hát az első "kovászolt" káposztámat. Az idézőjel azért, mert hasonlóan a többi zöldséghez, ehhez sem tettem kovászt, a napra bízom az érlelését.

Nyári savanyú káposzta ( ez a név jobban illik hozzá )


Az üveg aljára egy csokor kapor került, rászeltem vékonyan a káposztát, egész borsot, csilit, babérlevelet tettem bele, a tetejére egy csokor kaprot. A vizet felforraltam a sóval, -literenként 1 evőkanállal- még forrón a káposztára öntöttem, a tetejére tányért tettem. Az érlelést a napra bíztam.

A gyerekeim tudják, hogy hozzám váratlanul is be lehet toppani ebédre, mert mindig elő tudok varázsolni valamit. Tegnap is előkerült a gyors kedvenc, a sajtos rántotta. 

Szombati menü

reggeli: - limonádé, körte, kávé
ebéd: - sajtos rántotta, paradicsom, póréhagyma
vacsora: - házi sonka, paprika

Sajtos rántotta


A receptjét leírtam már többször, de azt talán nem, hogy a sikerének titka a házi tojás és a saját készítésű sajtom, ilyet nem lehet műanyagból csinálni. :-)

Nincsenek megjegyzések: