2012. augusztus 31., péntek

Paleolit napi menü 314. nap

Többször ecseteltem már, hogy a fogyáson és az egészségem helyreállításán túl, mi mindent adott a paleolit életmód. Azt azért nem gondoltam volna, hogy hozzásegít a gyermekkorom ízeinek a visszavarázslásában is. Akkoriban a boltok még nem voltak tele késztermékekkel, anyám mindent otthon készített. Volt BIO kert, háziállatok és a feldolgozás adalékmentesen történt. A töltött káposzta, a saját savanyítású káposztából indította el bennem ezt a gondolatmenetet, de sorolhatnám a nemrég készített prószát, a saját termesztésű zöldségek és gyümölcsök ízeit. Csupa-csupa melengető, lélekemelő érzés! Azt azért bevallom, a teljesség kedvéért, hogy néha strapás és gyakran időzavaros ez a sok foglalatosság (megtermelés, betakarítás, feldolgozás), egyszerűbb volt beszaladni a boltba, de a hozadéka nekem és a környezetemnek is hatalmas érték.
Hálával gondolok a napra, amikor a váltás mellett döntöttem.

Csütörtöki menü

reggeli: - szőlő, kávé
ebéd: - töltött káposzta
vacsora: - töltött káposzta

Töltött káposzta


Hozzávalók:
1 kg darált hús
20 dkg füstölt oldalas
1 kg savanyított káposzta
2 fej hagyma
2 ek zsír
4 db tojás
6 ek zabpehely - itt beszerezhető
1 l a káposzta levéből
5 tk őrölt paprika + 2 tk a gombócba
só, bors, babérlevél, kömény, csili (ezek a fűszerek benne voltak a káposztában )
Elkészítése:
A hagymát felkockázom és a zsiradékon megdinsztelem. Közben a darált húst bekeverem a tojással, a zabpehellyel, sóval és az őrölt paprikával. A hagymára egy réteg káposztát terítek, arra formázom a gombócokat, arra megint káposzta és gombóc kerül, aztán a füstölt hús és a tetejére káposzta. Felöntöm a káposztalével és annyi vízzel, hogy ellepje. Felforralom és rászórom az őrölt paprikát. Takarék lángon, fedő alatt kb. 2 órát főzöm.


1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szervusz, Kedves Éva! A napokban találtam Rád, s mondhatom nagy örömmel olvastam bejegyzéseidet, receptjeidet, kezdeteidtől. Nagy segítség ez nekem, kusza lelkemnek, fájó csontjaimnak. A paleo táplálkozásra való áttérés 1 hónapja foglalkoztatott, Te pedig segítettél az elhatározásban, döntésben. Főztem is már receptjeidből, fínom lett, és a "lelki tápálék" is sokat segit. Köszönöm. Szeretettel, Éva