2012. szeptember 1., szombat

Paleolit napi menü 315. nap

A naptár szerint vége van a nyárnak. A valóságban is mutatja arcát az ősz, kissé borús, hűvöskés ez a reggel, lustálkodásra hajlamosít. Eszembe juttatja, hogy meg kell állni néha, ideje van a pihenésnek. Jó, hogy szombat van!

Pénteki menü

reggeli: - limonádé, szőlő, kávé
ebéd: - rántott sajt grillezett zöldségekkel / éttermi menü
vacsora: - házi kolbász paprikával

Ebéd


Újra készült a gyermekkényeztető madártej.



Hozzávalók:
2 db kókuszkrém - itt beszerezhető
1 l víz
6 db tojás
1 ek cukoressimo a krémbe - itt beszerezhető
1 tk cukoressimo a fehérje habba
1 ek gesztenyeliszt - itt beszerezhető
1 tk bourbon vanília - itt beszerezhető
Elkészítése:
A kókuszkrémhez keverem a vizet és felteszem főni. Közben ketté választom a tojásokat a fehérjét kemény habbá verem a cukoressimo-val, a sárgáját pedig a vaníliával, a gesztenyeliszttel és a cukoressimóval. A felfortt kókusztejbe szaggatom a fehérjehabot és mindkét oldalán megfőzöm. Szűrőkanállal kiszedem és a felhasználásig lefedem, így nem esik össze. A kikevert sárgájához kanalazok a tejből, vékony sugárban a tejhez öntöm és összeforralom. Kiöntöm egy dekoratív tálba és rászedem a habgaluskákat.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szervusz, Kedves Éva! A napokban találtam Rád, s mondhatom nagy örömmel olvastam bejegyzéseidet, receptjeidet, kezdeteidtől. Nagy segítség ez nekem, kusza lelkemnek, fájó csontjaimnak. A paleo táplálkozásra való áttérés 1 hónapja foglalkoztatott, Te pedig segítettél az elhatározásban, döntésben. Főztem is már receptjeidből, fínom lett, és a "lelki tápálék" is sokat segit. Köszönöm. Szeretettel, Éva

Névtelen írta...

Kedves Éva!

Én is éppen a napokban találtam rád, végigolvastalak, kijegyzeteltem több receptet, de amiről nem tudok eleget olvasni, az az életvidámságod, színes hétköznapjaid, sikereid az áttérés óta. Közeledik az egy év vége, várom az összefoglalásodat. Én egy hete tértem át, az első hét végére közel tökéletesen paleó módon étkezem. Még nem vettem semmi különleges alapanyagot (értem ezalatt a liszteket, paleó édesítőt), csak olyat, amit bármelyik boltban megkapok (lenmag, mák, kókusz, kókusztej), még nem ért el a süti utáni sóvárgás. Napról napra kevesebb étellel is beérem, és a kenyér se hiányzik, pedig négytagú a családom, és a többieknek még nem mond semmit a paleó, csak egy új hóbort. Nem főzök külön magamnak, esetleg ők kapnak köretet pluszban, és kenyér van még egyelőre itthon, de át szeretném őket is állítani szép lassan a következő hónapokban, tavasztól pedig 100%-osan.

Sok sikert és várom a további beszámolóidat, Gyöngyi